Tuesday, January 4, 2011

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DIE VEREHRUNG UND ANBETUNG DER HEILIGEN IKONEN - von Christos Krikonis, Professor der theologischen Fakultät der Aristoteles Universität Thessaloniki



THE DEVOTION AND WORSHIP THE SACRED ICONS is

by Christos Krikonis, Professor of Theology of the Aristotle University of Thessaloniki

http://www.apostoliki-diakonia.gr


Basic and essential feature of the Orthodox Church the use of the worship and adoration of the icons of Jesus Christ, the Blessed Mother and all the saints. Because it will increase both its secular and expressed their transcendent character. This reality would emphasize that church fathers, who called the first Sunday of Great Lent (Tessarakosti) "Sunday of Orthodoxy". This day is also the anniversary, the reconstitution of the Holy Icons in accordance with the decision of the 7th Ecumenical Synod in 843 celebrated.

is certainly the worship and adoration of the icons necessary for several reasons.

The first reason is the need the believer, thoughts and soul, on top, turn to the target of the prayers, the prayers and the prayers, but also the praise and thanksgiving, mapped say to the saints. The faithful are praying at the sight of the holy icons of soul to rest by seeing the actual figures of several saints, even if only, as the Apostle Paul says, "in the mirror and in the puzzle." And this is because they feeling that all his presence at its mediation and representation before God, and entrust them with their prayers their concerns.

A second major reason is the great educational value of the holy icons, what their role in den Heiligen Kirchen und bei der Göttlichen Verehrung angeht. Durch sie wird jeder Christ belehrt, wie Gott und seine Kirche all jene belohnt, die auf Erden seinem Willen treu geblieben sind und sich dem Kreuzestod und dem erlösenden Werk des Gottmenschen als würdig erwiesen haben. Diese Belohnung drückt auf den Ikonen besonders der Heiligenschein der Heiligen aus.

Der dritte Grund ist der heilige Charakter der Heiligen Ikonen, der viele Seiten hat. Die wichtigsten davon sind die Rolle, die die Heiligen Ikonen innerhalb der Heiligen Kirchen und bei der Göttlichen Verehrung spielen, die Rolle der Vermittlung der theologischen Lehre der Kirche, wonach jede Verehrung und Anbetung der Heiligen "nach dem Vorbild geschieht" und die verschiedenen historischen Wunder, die ihnen zugeschrieben werden.

Der Betende spürt beim Anblick der Ikonen, dass er sich in einem lebendigen persönlichen Dialog mit den abgebildeten Heiligen Gottes befindet. Die Ikone könnte mit dem gottesfürchtigen Dolmetscher dieses Dialoges und mit jenem Fürsprecher, der die Existenz des Betenden bestimmt, gleichgesetzt werden.

Deshalb bezeichnete die 7. Ökumenische Synode die Verehrung und Anbetung der Heiligen Ikonen als "gültige gottgefällige Gesetzgebung und Tradition der Kirche, frommes Postulat und Notwendigkeit ihrer Erfüllung".

Mit diesen Bildern wird die Unbeschreibbarkeit der Gottheit weder verletzt noch entblößt, sondern es wird lediglich ihr historischer gottmenschlicher Auftritt während der Erscheinung und des Lebens Jesu Christi auf Erden beschrieben. Angesichts der Tatsache, dass alle abgebildeten Heiligen "nach dem Bild und dem Ebenbild Gottes" Abbilder der einen Gottheit sind, sind die Heiligen Ikonen Abbilder ihrer geistigen Vollkommenheit auf Erden, immer im Einklang mit der Verkündigung des Basilius des Großen "die Verehrung und Anbetung der Heiligen Ikonen geschieht nach dem Urbild".

Angeregt durch die systematischen Anklagen wegen Götzenverehrung von Seiten der Judaisten gegen jene Christen, die die Heiligen Ikonen revered and worshiped, swelled the first Ikonomachen (pictures tabs) to the outrage and some radical excesses and exploited for the purpose of defamation isolated acts of simple-minded, uneducated and fanatical Christians who were prone to exaggeration and misuse of worship and adoration of the icons. The church responded with its orthodox teaching on worship and adoration of the icons in time to the phenomenon of the isolated abuse. The true doctrine had been formulated already by St. Basil the Great. In the spirit of the resolutions of the 7th Ecumenical Synod also teach the icons the gracious equality of several saints with God because the sanctity of their lives, and therefore they too are revered and worshiped. In this respect, writes John of Damascus: "The one that (she) is not worship an enemy of Christ, the Holy Scriptures and the saints, avenger of the devil and demons, and feeling so the suffering that the saints of God will be honored and praised, while the devil is mocked. The icon is triumph and revelation and plaque to commemorate the victory of the best and the shame of the defeated and prostrate. "

are Believers "at the sight of the pictures", ie the icons, the "spirit and the worship of the depicted" guided to. Consequently, not the icon End in itself but dasMittel with which the believer becomes a symbol and remembrance of the holy life of the depicted saints sat out and so will encourage it to do the same, which includes the worship of the depicted saints or martyrs.

From all this we can conclude that the similarity - relative or absolute - of the historical, actual shape of the model is that of the icon in the church depicted in the icons of secondary importance. Priority and important about them is their character and ability to lead and to their models makes a significant contribution to the epigraphy, that is, the words the name of the image. Of course, the shape of each person depicted is not the invention of the sacred writers, but, as St. Photios notes, "God and bold proclamation of the ever-lasting apostolic and patristic tradition, and with the same and sacred rules, processed and manufactured, it represents nothing designed not to benefit from the beauty of the imperfect material or of human curiosity, before them (the people) it shows courage by being visible, you revealed all her work and decides to us with clarity and without admixtures on the representations of the sacred idols. way by the awesome Ikonen zu gewähren".

Die Ikone ist nach dem Heiligen Photios "als Ganzes ein Archetyp" nach der Gestalt, nach der Neigung, nach den Vorbildern des Archetyps, hauptsächlich jedoch nach ihrem tiefsten theologischen Inhalt, der heiligenden Gabe und dem Segen des Abgebildeten, der sich ununterbrochen in ihr ergießt, wie auch im Archetyp, und an der all jene Teil haben, die das Vorbild verehren und seine Ikone ehrfürchtig anbeten.

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